Протягом навчання у школі я познайомився з байками Є.
Гребінки, П. Гулака-Артемовського, Л. Глібова. Байка увійшла в моє
життя як своєрідна казка з життя тварин. Так байки я сприймав у ранньому дитинстві, коли в початковій
школі ознайомились ми з таким твором як байка. Байки вчили нас бути щедрими на
добро, на правду, на красу.
Уже в 5—7 класах ми вчилися критично оцінювати події,
заглиблюватися в алегоричний зміст байок, що захищали інтереси скривджених і
пригноблених.
Байки наших українських байкарів — це глибокі
спостереження життя, в яких виявляються критичний розум людини, дотепний і
дошкульний гумор, демократичні погляди.
Назавжди в моїй пам’яті залишаться мудрі слова П.
Гулака-Арте- мовського з твору «Пан та
Собака»:
Той дурень, хто дурним іде панамслужити,
А більший
дурень, хто їм дума угодити!
І хоча ця байка розповідає про безправне життя кріпака,
викриває соціальні проблеми часів кріпацтва, ми вчимось у неї не бути жорстокими,
не знущатись над беззахисними,
не бути самодурами у житті.
Байки Є. Гребінки осуджують події того часу, але я
вважаю, що можна провести паралель і з сьогоденням. «Ведмежі суди» і сьогодні є
у нашому житті, тож і нас байка вчить бути чесними і справедливими.
Байки Л. Глібова вчать нас поглянути на себе з боку,
критично осмислити риси свого характеру і вчинки. Байки Л. Глібова спрямовані
проти паразитизму, марнотратства, жорстокості, бездушності людини. А хіба це не
актуально і зараз?
Тож, читаючи байки класиків та сучасних письменників, ми
вчимося критично осмислювати нашу дійсність і наші вчинки, замислюватися над
тим, що треба робити конкретне, аби життя в нашій країні поліпшилося. Байки
навчили мене помічати комічне в житті, де на кожному кроці є місце гумору.